perjantai 2. lokakuuta 2009

Muodin huipulla!

I am feeling fashionable!

SK tipahti tänään postilaatikkoon.
Anu Harkki käsitteli pääkirjoituksessaan uutta muoti-ilmiötä, joka kulkee nimellä homing.

Minä, reilut 8 vuotta kotiäitinä ollut tavis, olen siis ollut jo pitkään muodin huipulla! Tai itse asiassa, jos tarkkoja ollaan, olen syntynyt trendsetteriksi ;) Tai jos vielä tarkempia ollaan, olen imenyt sen jo äidinmaidosta. Meillä on aina sienestetty ja marjastettu, sitten säilötty luonnonantimet talvenvaralle. Joten kotoa imetyt vaikutteet, joilla on myös fyysisesti kasvettu, ovat olleet meidän perheessä vain luonnollinen jatkumo.

Syksy on siis kiireistä aikaa :) Hillohyllyt täyttyvät, pakkanen pursuaa marjoja, sieniä, mehuja... Joka vuosi koitan kokeilla myös jotain uutta. Tänä vuonna "se" uusi on hyötykasvikuivuri, jolla olen kuivannut omenarenkaita. Niitä on sitten mukava rouskutella ja antaa rouskuteltavaksi.













2 kommenttia:

  1. Hyvä kirjoitus!
    Ollaan täälläkin nyt niin muodikkaita, kun samalla tavalla, tehdään käsitöitä, sienestetään jne. Ilmeisesti viimevuosikymmenet olen tämän määritelmän mukaan täysin epämuodikas, hih.
    Kuivatut omenat on herkkua, meillä toista syksyä kuivuri ja kuivattu on paljon. Extraherkkua saa kuivatuista omenista, joita kastaa sulaan suklaaseen, vaativimmat vaativat kastamaan toisen pään valkosuklaaseen ja toisen tummaan.

    VastaaPoista
  2. Juu, on se hienoa olla muodikas :D

    Et olisi kertonut tuota herkkua mulle!!!! Pitänee ehkä soittaa isännälle perään (lähti kauppaan), että toisko se suklaata :P

    VastaaPoista

Jätä puumerkkisi, ilahdun ♥